Saturday, December 8, 2012

Di sana dan di sini

dalam hal-hal tertentu, aku pernah terfikir, kenapa aku berada di sini?dalam waktu begini?
aku imbas semula, dalam waktu begini, apa yang aku lakukan bila berada di sana?bukan di sini?
bila aku dapat jawapannya, aku menganggap aku menjadi mangsa pada masa dan waktu
aku di permainkan dalam relung waktu yang tak pernah aku sedar dan ketahui
jika aku berada di sana, pada waktu itu, pernah aku menganggap aku akan berada di sini?
ajaib..
pada waktu itu, aku yakin, aku akan berada di sana selamanya
aku akan gembira dengan impian yang tak pasti di sana
apa yang terbentang dan dihamparkan, hanya hidangan untuk sekelip mata
bila aku kelip mata buat kali kedua,
aku sudah berada di sini.
dan aku telah pun lakukan sesuatu yang juga tak pasti
yang membezakan hanyalah waktu, tempat dan masa
yang menjadi persamaan adalah aku dan impian dan sesuatu tak pasti itu.

2 semut-semut:

meema_bag2 said...

er, yang penting berpijak dibumi nyata kot, huhu :)

shahiryusoff said...

yup. tapi2 kdg2 aku suke ingat yg dulu2