Friday, April 27, 2012

Luahan Rasa : Pada sebuah kenanganmu

Tika aku kepupusan kenanganmu
Aku berkelana di belantara suram
Menyepi
Menyendiri
Kucuba melembutkan watakku
Pada janjimu yang terhambat
Pada ketika itu.

Aku bangkit
Tika aku lemah dari kelana ini
Aku terus mencari
Puing-puing kenanganmu
Yang mungkin melingkariku

Hakikatnya
Aku gagal
Kenanganmu terlalu ampuh
Terlalu angkuh
Untuk datang bertandang
Bagai rela dirangkul bayu lembut
Daripada terus mendakap tubuhku
Yang pudar saban waktu

Sekiranya
Aku dijanjikan akan kenanganmu
Akan aku warnakanku
Secantik warnamu
Akan aku lukiskanku
Seindah lukisanmu
Percayalah.
Aku akan merasai sakit
Sekiranya aku mengingkarimu

6 semut-semut:

ejah jijah said...

LOVE THIS..

shahiryusoff said...

hehe .. thnks :)

ejah jijah said...

huhuh klu kenangan lama itu menyakitkan... bina aja kenangan baru untuk menyembyhkan....

shahiryusoff said...

mungkin aku perlukan ruang utk bina kenangan baru,smoga ruang tu ade :)

ejah jijah said...

ruang sentiasa ada... cuma terpulang pada kita untuk membernarkan ia masuk atau tutup pintu itu... :)

Eha Solehah said...

ya allah eha menagis eak paca puitis niey... heheheh... kenanagn lama yang pahit sangat pedih... walau pon sukar untuk melupakan... so sweet....