Thursday, February 9, 2012

ideologi itu genius

aku hidup dikelilingi orang2 yang punya ideologi tersendiri. orang2 seperti ini aku gelarkan sebagai genius. bagilah apa saja isu pada mereka, pompang pompang, mereka ade pandangan tersendiri. mereka dapat pisahkan jurang antara fantasi atau realiti, antara yang hak atau batil dan antara tersirat atau tersurat. kupasan demi kupasan yang membuatkan kita berfikir dan seterusnya mengiakan segala kata2 mereka. pemikiran mereka benar2 jauh di luar kotak. melalui pemerhatian dan pengalaman saja dah cukup sebagai bekalan.

orang2 seperti ni yang aku betul2 kagumi.
mungkin aku hanyelah orang memerlukan pembelajaran berulang kali.
nak jadi seperti mereka, aku akui susah
dan kadangkala aku rasa takut,
sekiranye aku sendiri yg menjadi mangsa oleh ideologi sendiri.

0 semut-semut: