Wednesday, November 23, 2011

muka tua, hati muda. la kot?

rasanya dah lama aku menukil secara membabi buta kat belog ni. bila aku tengah duduk melanguk kat bucu katil, tibe-tibe terlintas satu insiden yg aku rase amat terpukul. petang tu, aku pergi seksyen kaunseling pelajar. bukan tujuan aku dikaunselingkan disebabkan aku bersalah dalam kes pecah rumah atau sebagainya, tapi ini hal berkaitan dengan pengurusan hadiah yg aku menang dalam suatu peraduan. nak dijadikan cerita, akak kaunter tu tak kenal sape tu shahir yusoff. bila tak kenal, ape entah lagi die nak cam muke yg dah tentunya macam pecah rumah jugak.

"kak, saye nak jumpe puan samsiah"

"er. adik siape ye?"

"saye shahir. pagi tadi puan samsiah ade call saye. die suruh saye dtg jumpe die"

"oo.. ni lah shahir yg menang %^&** tu kan?"

aku tersipu2 malu. sambil menguis lantai simen.

"masuklah, puan samsiah ade kat dalam"

"terime kasih kak" aku pun tergedek-gedek masuk ke dalam ofis yg lebih terperuk

"la.. ni la shahir. aku ingatkan muda lagi". aku rase akak tu bermonolog. tapi aku masih boleh dengar suare die.

time tu , aku tak tau nak buat respon mcm ne. niat di hati nak toleh ke arah akak tu dengan pandangan yg mengancam. takpun aku menoleh perlahan-lahan kat die. mcm efek slow motion. tapi aku selamber je. menonong masuk ofis puan samsiah.

balik bilik je, aku terus tengok cermin berkali-kali. ape-ape hal pun akak-akak kat syeksen tu sempoi belake. terime kasih bnyk-byk sebab senaraikan name saye sebagai pemenang pertama peraduan tu. peraduan ape?nanti-nanti la aku upadate. sekian.

0 semut-semut: