Tuesday, October 18, 2011

permainan manusia

kadangkala aku hairan dengan permainan manusia. dan kadangkala aku rasa permainan manusia memang tidak dijangka. dulu kau rasa, kau dah cukup terbaik untuk dia. tidur sebantal, makan sepinggan. bila kau cubit peha kanan, peha kiri si dia yang terasa. di mana bumi yang kau pijak, di situlah langit yang dia junjung. sehinggakan sekeliling menggelarkan kalian 'gay' sejati, walhal pada realitinya adalah tidak.

tapi sekarang? kalian bermusuhan yang paling hebat, antara satu sama lain. bila bercakaran, seperti mengalahkan perang dunia. sekeliling yang menjadi mangsa. tak ubah seperti sifat api dan air. dua karekter yang sangat berbeza. bila ada peluang, masing-masing tak mahu kalah. menunjukkan kuasa siapa yang paling hebat.

ini semua hanya disebabkan satu garisan yang sangat halus, yang mampu mencantas siapa saja. akibat daripada kesalahan yang sekecil kuman, dikorek, dicari lalu dilayangkan ke udara.

aku tak tahu bila kalian akan seperti dulu. kau dan dia hidup di atas hamparan yang sama. nikmat dan rahmat dikongsi bersama. jadi kalian hanyalah insan yang biasa dan sama rata. tiada yang hebat, dan tiada yang kalah. tidak ada kerugian sekiranya kalian bersama semula. sememangnya kau dan dia diciptakan untuk saling memerlukan. bukan bermusuhan.

sesungguhnya,  aku merindui zaman 'muda'ku. di mana aku mula bertatih dalam permulaan permainan. sekian.

p/s : ingatan untuk aku dan orang lain

2 semut-semut:

Cheno Chenonet said...

biaselah bila dah besar, byk faktor mempengaruhi.wuwu kite xbermusuh kan shahir kan?haha

shahiryusoff said...

betol. tp2 kdg2 makin dah besar makin tak matang pikiran. haha..ye cheno, kite tak pernah gaduh pon. cume nk jmp ko punyelah susah. mungkin time ko kawen kot.hahaha