Tuesday, October 18, 2011

mencari

kelmarin, aku berkempatan bersua dengan Faisal. ketika konsert Gegar KLfm di bukit ekspo. hampir setahun jugak aku tak berjumpa dengan dia. sudah ada kerjaya rupanya. semakin hebat dia sekarang. mana tidaknya, profesion sebagai wartawan kat Utusan Malaysia, kerja yang bukan calang-calang.

di sebelahnya, ada seorang gadis. khusyuk menghayati alunan One Nation Emcees yang galak di pentas. manis orangnya. kecil molek. katanya, dia menjadi cikgu di Sabah. pun bukan calang-calang profesionnya.

siapa tu Faisal?
buah hati aku, Shahir.
kau dah dapat?
aku dah dapat, Shahir. Alhamdulillah.
bila tunang?
Insyaallah, kalau ade rezeki, tak lama lagi la.hehe
oooo..amin..
*******
kau apa cerita sekarang?
aku macam ni je la, Faisal. takde apa yang menarik
erm..kau masih mencari?
aku masih mencari lagi, Faisal. cuma sabar, tak sabar je.
teruskan mencari, Shahir. siapa tahu, apa yang kau cari tu memang dah ada kat depan mata kau.
macam mana kau boleh bersabar dalam waktu yang lama, Faisal?
aku selalu berdoa, Shahir. kau masih muda. jangan takut dengan masa yang akan tinggalkan kau.

Faisal hanya tersenyum. dulu aku dan dia sama-sama mencari. senasib. tapi kini, dia sudah menemuinya. sepatutnya aku perlu menjadi seperti Faisal.

tahniah di atas konvokesyen kau bro. sori aku tak dapat bagi kau bunga.

sekian

p/s : mungkin kalian akan merasa bosan dengan luahan aku mengenai cinta. cinta..cinta dan cinta. rasa macam takde penghujungnya. kadang-kadang aku jugak merasa bosan. tapi hari-hari aku sentiasa dihantui dengan satu perasaan yang sentiasa membuak-buak. perasaannya yang aku sendiri tak fahami. mungkin di hari mendatang aku lebih mengerti.

0 semut-semut: