Thursday, October 13, 2011

mane nak aku alamatkan?

semalam, kali kedua aku bagi surat kat die. bagi orang atas orang. aku harap sangat surat tu sampai kat die. pada mulanya, aku terlihat die dari jauh. amat jauh. aku tak tahu cara nak mendekatinya. aku tak tahu name die. aku tak tahu asal usul die dan aku takde akaun fb die. sehinggalah aku rasakan aku perlu bagi surat kat die. aku luahkan apa yang aku nak : aku betul2 nak berkenalan dengan die, dengan ikhlas.
tapi sampai sekarang aku masih menunggu jawapan die. aku selalu bayangkan macam mane perasaan die bile die dapat surat dari aku secara tibe2? : pelik? marah? sedih? blur?. lepas tu, aku selalu bayangkan macam mane reaksi die bile die dah abis bace surat aku? : "entah pape mamat ni".."mamat gile mane la yang syok kat aku ni?".."hensem ke tak ek shahiryusoff ni?".."whatever!ada aku kisah?"..kat mane die simpan surat aku? : kat dalam laci? kat kocek seluar tidur die?kat bawah bantal?atau kat dalam tong sampah? macam2 la aku pikir. ke die nak balas surat aku tapi tak tau carenye macam mane?..mungkin aku kene berusaha lagi. lepas aku tengok die hari tu, aku dah tak jumpe die lagi dah. cume surat saje yang paling sesuai sebagai perantara.

aku dapat rasakan yang aku berkongsi perasaan dengan penyanyi lagu fatwa pujangga ni. lagu ni sajalah yang dapat memahami aku.




Tapi sayang sayang sayang
Seribu kali sayang
Ke manakah risalahku
Nak kualamatkan

Terimalah jawapanku ini
Hanyalah doa restu Ilahi
Moga lah Dik kau tak putus asa, sayang
Pasti kelak kita kan bersua

semoga ada keajaiban dalam hari-hariku mendatang. sekian

11 semut-semut:

bag_2 said...

erk, poket seluar tidur, hiperbola disitu,
gudluck bro, :D

shahiryusoff said...

haha.. manela tau baju tidur die satu set. siap ade kocek lagi.erm die ni budak kolej kita jugak. tapi mcm susah nk cari die.huuu..anyway thnks :)

bag_2 said...
This comment has been removed by the author.
shahiryusoff said...
This comment has been removed by the author.
shahiryusoff said...

yeah!thnks bnyk2 meema! :)

izzatimar'e said...

weh abeh angau ang neh... hehee

shahiryusoff said...

er...angau gedik ade lah. mcm syok sendiri jek.haha

izzatimar'e said...

besela tu... ak paam... hahaha :p

shahiryusoff said...

haha..thnks ijat

Lieynne Ramly said...

dol ushe ko mmg bgos tp jgn lupe iringi ushe ko ngn doa....kalo btol die jodoh ko Allah akan buka pntu ati die ntuk ko...slalu brdoa n wat solat sunat...tapi 1 ak nk pesn jgn trlalu mngharap...tkot nnt ko keciwa...xpe bro ak stia mnnti...kahkahkah...chill bro..jgn trlalu bremosi...kekekeke....

shahiryusoff said...

thanks bnyk lin. aku mmg selalu berdoa. ape jua kptusanNya, aku terime dgn redha.