Saturday, October 15, 2011

kebanggaan aku terhadap kau

shahir. nanti jangan lupe datang konvo aku tau..
bila sesi kau bro?
isnin pagi. aku bagi speech time tu
wah..hebatlah kau bro. tahniah weh.
ko boleh tengok live aku bagi speech nanti. ajak member-member yang lain ye,.
ok. no hal bro. eh, aisah dapat bagi speech jugak ke?
aah. die dapat. die speech time sesi die pagi tadi.
wahhh..hebatlah korang

*******************************

dol, esok datang panggung percubaan tau
kenape?
aku bagi speech. kau leh tengok live kat situ
perghh..hebatlah lu bro. bila kau dapat anugerah yayasan pak rashid?
sesi pagi tadi..
tahniah la weh..

aku tak pernah berhenti rasa bangga dengan kawan-kawan aku. sememangnya aku dikelilingi orang-orang yang hebat. kalau nak dibandingkan aku dengan dorang. aku hanya seekor semut merah yang dikelilingi segerombolan gajah

tiba-tiba aku rasa terdetik. oleh suara-suara halus yang terluah dari dalam.

"sepanjang kau hidup, apa yang kau dah benar-benar lakukan untuk orang lain? ada ke orang yang akan berbangga dengan kau?"

aku hanya terdiam. cuba cari jawapan tu. dek persoalan dari jiwa aku  yang terkurung di dimensi lain. persoalan yang sukar untuk aku jawab sendiri. mungkin bagi orang, ianya amat mudah dirungkaikan. sekian.

p/s : tahniah kepada semua sahabat-sahabat yang akan bergraduat! tahniah bro. kau memang hebat

0 semut-semut: