Tuesday, September 20, 2011

kawan?

aku hidup memang suka berkawan. kalau boleh aku mahu cari kawan seramai yang boleh, sehinggalah aku ke penghujungNya.
aku suka berdamping dengan kawan, kerana mereka mampu membawa aku ke dimensi yang menyeronokkan.
dan aku akan menghargai kawan, kerana aku tidak mahu mereka membenci aku.

aku selalu berharap agar mereka tidak serik dengan aku,
oleh kerana kekuranganku yang tidak sesempurna mereka,
tapi berikan aku peluang untuk mencari kelebihan aku sendiri,
supaya aku dapat lebih membanggakan mereka.

aku sememangnya perlukan mereka,
kerana mereka adalah cerminan aku,
medium aku untuk kenal diri sendiri,

tiada apa yang aku minta,
cuma satu harapan, agar mereka sentiasa di belakangku,

sekiranye kemaafan yang mereka hulurkan,
aku sentiasa menerima,
kerana aku dan mereka hanya manusia biasa,
yang sentiasa bertunggangkan nafsu dan amarah.

jangan risau kawan,
aku sentiasa doakan kau
dunia dan akhirat
terima kasih kerana sudi menjadi kawan aku.

kenangan di Bintulu, Sarawak 2007

4 semut-semut:

neoEija said...

sama-sama dol. kta kawan kan?

shahiryusoff said...

mestilah iza oi.ko la kawan aku plg hot!

jue.nor said...

aku...aku?~ngehe

shahiryusoff said...

same.sume la kawan2 aku.heee