Monday, September 19, 2011

gadis bertudung ungu

aku menyusur di jalanan yang panjang
melimpasi tiang-tiang besi yang menceracak
mengatur satu persatu bata yang berselerak
sehingga menyerlahkan tanah yang merekah.

aku terhenti di hujung perhentian
menyoroti kelibat seorang gadis,
bertudung ungu, berbaju hitam
tekun berdiri di bawah teriakan mentari
bagaikan menanti sesuatu yang pasti.

dia memalingkan muka,
lantas pandangannya selari dengan senyumanku
ternyata senyumanku berbalas
diiringi lirikan yang tercetus dari jiwa.
hatiku bagaikan melonjak
sambil dilimpahi bunga-bunga pengharapan
aku tidak menyesal dengan hari ini
kerana aku yakin pada hari esok,
akan ada pertemuan lagi.


12 semut-semut:

bag_2 said...

mau baca puisi yg menang tempat ke-3 tue, :)

shahiryusoff said...

haha..ok2..nnti aku post k

jue.nor said...

sweet!~
sape gerangan gadis bertudung ungu?~awww

shahiryusoff said...

haha..rahsiaa..barulah "milik siapakah gadis ini"!!haha

jue.nor said...

ceh~xpe2~nnt ak cri~ko bg hint~haha

Lieynne Ramly said...

siapakah dia???ak mau tahu...jeng jeng jeng....

cik mas said...

shahir? ko kawan aku masa PLKN dulu ke? ke aku silap orang? huhu..kalo kau betul shahir kwn aku, aku mmg sgt happy jmpe ko kembali.

apepun aku memang sangat suka setiap bait2 puisi ko. menag bagus, menusuk qalbu dan membuat aku membacanya dengan linangan air mata.... buat utk aku satu boleh? haha :)

salam perkenalan ...

shahiryusoff said...

lin. haha..nnti aku share2 ngn ko ye..

shahiryusoff said...

ye mas. ni aku shahir. kwn plkn dlu. aku pon happy jugak bile dpt cntc ko. ye lah dah lame lost cntc kan.

sbnrnye aku ade terbace post ko psl cheno kt wall die. cheno tu mmbr aku time aku skolah rendah dlu.

anyway, terime kasih bnyk2 mas. insyaallah aku akan buatkan puisi utk ko.hehehe... blog ko mmg best. tak jemu aku mmbace. klu ko balik joho, cntc2 la aku ea..salam

cik mas said...

oo.. kiranya cheno tu kawan ko ya. bagus juga, kecit je dunia ni. ko add fb aku ok. nanti lebih senang untuk berkomunikasi. (ada pada sidebar blog aku)

aku tak tau nak cakap ape dah. sangat gembira jumpe ko kembali. dan aku bangga ada kawan berbakat mcm kau. tersuskan usaha dan minat. aku sentiasa menyokong ko dari belakang. semoga sama-sama berjaya :)

insyaAllah! muga kita diberi peluang untuk berjumpa lagi kelak.

shahiryusoff said...

terime kasih bnyk lah cik mas. ko pon ape kurangnye. mmg terserlah smgt perguruan ko tu., aku mmg kagum.

aku dah add fb ko da rasenye. xpela. nnti aku cek balik. anyway gud luck ye:)

FariesHisName said...

terbaik!!bbunga2 aku baca wlaupun ak xpnh pkai tdung ungu... :)