Monday, August 1, 2011

masa lalu, kini dan mendatang

"kita hidup hanya berjalan ke hadapan. masa-masa yang mendatang setia menanti kita. kalau lah masa lalu dapat dikembalikan, aku akan setia menghargainya. bila dilihat masa yang aku lalui sekarang, terdetik " kenapa aku tak berjaya seperti dia? kenapa dia dapat semua apa yang dikehendakinya? kenapa dia berjaya lakukan dengan sempurna?"..kerana masa lalu aku sia-siakan. aku tidak menghargai tanggungjawabku, aku tidak menghargai orang di sekelilingku, aku tidak menghargai masa dan waktuku dan aku tidak menghargai akan kemampuanku. keadaanku sekarang membuatku lebih sedar akan kemampuan diri. masa lalu biarlah menjadi pedoman agar masa mendatang akan lebih membanggakan" sekian

kenangan di Phnom Penh Julai 2011
cc : Hakim Khairuddin

12 semut-semut:

jue.nor said...

nape?adekah anda mengejar kesempurnaan dalam hidup?~

shahiryusoff said...

kesempurnaan?stiap org mmg mengimpikan.tp kita sentiasa mahukan yg terbaik.ckup la skadar di atas kemampuan sendiri.bukan hnya melepaskan batuk di tangga saja.hee

jue.nor said...

hurm~baekla~berpikir panjang aku~haha

shahiryusoff said...

haha..skema kan ayat aku?tibe2 rase janggal lak aku ckp skema ngn ko.haha

jue.nor said...

agak r~nebes saye~haha~teringat tyme ko jadi yb dolu~haha

shahiryusoff said...

haha..dulu aku jd yb taklah sehebat mcm yb lee ngn pojan skrg.hee

jue.nor said...

aish~mane de~ko sangat hebat~ske x?ske x?~lalallaaa

shahiryusoff said...

er.haha..suke x tu ayat drama kt tv,aku tau sgt.haha

jue.nor said...

err~tuka topik ek?haha~lol

shahiryusoff said...

er.la..aku ingtkn ko betul2 ambik ayatdrama tu.mane ade aku tuka topik.huu~

jue.nor said...

err~0o0~maapkan aku~drama ape ye s0on~meh aku cek~lalaa

shahiryusoff said...

haha..aku tak ingat la drama tu.bnyk sgt aku tgk.haha