Thursday, July 28, 2011

cuti oh cuti


"mariam, cuti semester ni kau buat ape?"erm..aku nak kahwin lah.dengan cowok lombok depan rumah aku tuh"
"suparji, cuti semester ni kau buat ape?erm..aku nak kerja part time lah.nak bayar hutang along"
"sasha elena, cuti semester ni shasha buat ape?erm..duduk rumah goyang kaki je.maklumlah bapak i kan kaya.banyak duit"..

cuti semester 4 bulan?sememangnya masa yang panjang. kalau kau pejam celik pejam celik (makan tido je) memang takkan habis. kalau kau duduk bilik je terlentang sambil tengok movie korea yang tak berkesudahan, kau memang loser. sengaja biarkan badan kau manja dengan aktiviti yang sia-sia. buatlah sesuatu yang boleh meningkatkan keupayaan kau, yang boleh membuka minda kau dan yang boleh mencelikkan hati dan mata kau. bukan sukar nak lakukan sesuatu yang sia-sia.semuanya untuk kebaikan diri dan orang lain.

cuti ni aku hambakan diri dengan projek tahun akhir. sepenuh masa aku tumpukan pada pengumpulan data. lokasi? gampang saja. ladang kelapa sawit kat kampung aku. semuanya adalah kerana tikus, tikus, dan tikus. video kat bawah ni adalah homemade. dgn kerjasama kawan baik aku sendiri, Faries. video pendek ni taklah sehebat karya Prof Razak Mohaiden, Kabir Bhatia, mahupun Erma Fatima, tapi cukuplah sekadar menceritakan kegiatan bermoral aku dan Faries..

Part 1
video 

Part 2
video 

maaf.kualiti video yang mcm sampah. aku pakai kamera pakai buang je.tak mampu nak beli video camera.sekian...

9 semut-semut:

chipsmore_thunderstorm said...

sungguh kesian tikus tu..

jue.nor said...

upload kat utube~baru gah~hahaha

bag_2 said...

pastu? nk buatpe ngn data2 yg terkumpul itu? haha

hakim said...

wah dol..kualiti video seperti video perkahwinan artis2 mesia sekarang lah! thumbs up utk kau!

shahiryusoff said...

chipsmore.kesian kan?nak buat mcm ne.nak belajar.ikutkan lec suh patahkan leher die.ulp!

shahiryusoff said...

kecik.siapalah gerangan diri ini nak upload kt utube.hee..

meema.sebenarnye ktorg buat projek psl trapping tikus kt ladang sawit.hee

shahiryusoff said...

akim.terime ksh tasha shilla!wow!sejak bile u dah aktif berbelog?aww

Hanita Hanim Mohd Ali said...

double triple like! kesian untuk tikus tp bagus kpda pembenci tikus.

shahiryusoff said...

haha!betul.rase kesian tu mmg ade.nk wt mcm ne kan.