Friday, March 11, 2011

to MGP members

setiap mlm aku pikul kotak berisi walkie talkie
tergedek2 jalan ke dewan kolej
smpai kt dewan aku tgk sorg demi sorg kt situ
ade yg ngah belek2 kasut tumit tinggi die
ade yg ngah prektis berjalan depan cermin
ade yg ngah test mikrofon
ade yg ngah prektis menari
ade yg duk termenung
ade yg ngah ketawa
ade yg ngah main henpon
ade yg ngah berjalan ke hulu hilir
ade yg ngah makan sorok2
dan ade gak yg picit jerawat kt cermin (yg ni aku)

semua dtg sharp kul 9.30 mlm
bile f.m pegang mikrofon suruh semua bersedia,
dorang terus ambik tempat masing2.
ade yg ngah stndby belakang pentas,
ade yg ngah stndby kt ujung dewan,
tepi,kiri,kanan,belakang dan depan.
sume dah stnby.
tinggal tggu arahan dari f.m yg berwajah bengis tuh.
pas tuh bermula lah rhearsel
dari awal smpai abis.

dorang ni mmg rajin,
bersemangat,
bersungguh2,
tak pernah putus asa
setiap malam tak pernah jemu dtg ke dewan
smpaikan kul 2 pagi.
lepas tuh esok pagi masih gigih ke kelas.
walaupon kene marah dgn sang f.m yg bengis tuh,
dorg masih bersemangat utk bekerja
komitmen,semangat dan kesungguhan yg dorang tunjukkan
memambg aku kagumi.
tak mustahil lah aku sayang dorg semua!

to all MGP 2011 members.gud luck!and thnks for everything!

p/s : f.m yang bengis tu adelah aku..sekian...

2 semut-semut:

~fathiah ibrahim~ said...

aq yg tgh test2 maik engegegeghhh

shahiryusoff said...

tak ah..ko yg ngah makan sorok2 tuh.duk mkan kt store krusi sorg2..haha