Thursday, March 10, 2011

hikayat merong mahasiswa

aku dah tengok cite ni.minggu ni je kecoh mmber2 aku nk tengok sgt cite ni.tak sangke pulak aku dpt tgk cite ni time hari pertama tayangan die.itu pon kebetulan aku takde kelas petang...

erm..cite ni mmg best.jalan cite pon menarik.cite ni tak terlalu serius sgt,ade gak lawak2 sengal yg kuar.CGI die?pehh...mantop!da mcm cite hollywood da aku tgk.part pertarungan die mmg cantik,mcm cite 300..ade effect darah yg smart,care bunuh pon agak mengerikan (effect pedang tembus badan pon smart),props2 (kapal,senjata,perkampungan) ngn kostum memang menjadi...suasana zaman time tuh mmg real la.pas tuh...blah..blah..blah..erm korg tgk sendiri la ek.

byk2 pelakon dlm cite ni, aku suke lakonan umi nazera ngn khir rahman..mmg mantap..stephen rahman ni?erm..boleh la.tapi b.m die kureng ckit...klu markah penuh 10 bintang,aku bg 9 bintang jek.lagi 1 bintang tak dpt sebab aku tgk cite ni kt tgv mines.seat mmg kecik..betul2 tak selesa..

sbelum cite ni start,bnykgak preview cite2 melayu yg nk kuar tak lame lagi...mcm cite Karak ngn Nur Kasih The Movie..dua2 cite ade teknik CGI..aku rase dah trend cite melayu skrg dah ade unsur CGI..erm baguslah..barulah filem kita,wajah kite!....sekian..

p/s : cite ni mmbuktikan peningkatan cite2 keluaran malaysia sejak akhir2 ni.beli tiket tak rugi drp beli tiket utk cite sifu & tongga.sekian utk skali lg

0 semut-semut: