Monday, March 28, 2011

Documenting P Ramlee on History Channel



aku syorkan kat korang sume utk tengok dokumentari pasal biografi P.Ramlee nih.abang aku yg suruh aku tgk video nih.macam2 cerita pasal P.Ramlee.dari zaman die kecik smpailah die meninggal dunia.dari zaman die berada di atas smpailah die berada dibawah.korang tau ape punca die sakit jantung smpai die meninggal dunia?korang tau brape jumlah sebenar anak angkat die?korg tau kenape hubungan die dgn anak die nasir tak brape baik?korg tau kenape isteri kedua die snggup turun takhta jadi permaisuri perak semate2 nak kahwin dgn die?korg tau dah berape kali die menang anugerah antarabangse?tak tau kan..so,tgklah vid nih.cite die memang sedih.

nak cite pasal P.Ramlee nih,bagi aku die memang takde tolok bandingnye la.smpai skrg sape pun tak mampu nak menggatikan tempat die.cerita zaman kejatuhan die memang sedih.sume org memperlekehkan die.bile die dah meninggal,barulah org nak sanjung bagai nak rak.sume filem dgn lagu die memang berhantu.smpai skrg org masih suke dgn karya die.

satu lagi aku nk syorkan (asyik syorkan je aku nih),klu kat rumah korang takde chanel history,pndai2lah korg pujuk mak ayah beli chanel nih.bagi aku beli chanel ni tak rugi pon.banyak gile cite2 berilmiah yg dorg kuarkan.mcm biografi Tun Mahathir, World War 2 Lost Film, History of Pearl Habour & Titanic, dan mcm2 lagilah. takdelah korang abiskan mase tgk tv dgn cerita2 panas artis jek..sekian..

p/s : satu family aku tgk vid dokumentari p.ramlee nih.kagum habis!

4 semut-semut:

Eha Solehah said...

wah.... p.ramlee memang da best gler... i like him.... huhuhu

Cheno Chenonet said...

LIKE! LIKE! LIKE!!

novy.gno said...

syahir! follow doh.. follow balek,, hehe.. mane shoutbox nye.. nk maen jerit2 xley.. hehe

Kolek Kecil said...

memang bagus pun.
cuma jangan tengok tanpa mencari nilai pengajaran...