Wednesday, January 19, 2011

umur?huh!

kalau nak cite pasal umur ni,aku rase benda ni subjektif.sesetengah org sensitif dgn umur die.sebab ape?sebab muke die nampak tua sedangkan umur die masih muda.sesetengah org jugak bangga dengan umur die sebab muke die nampak mude sedangkan umur dah tua.(da macam pantun 4 kerat)


sebenarnye aku pun tak terlepas dari soal2 orang sekeliling.soalan wajib bile ade orang yg betul2 nak kenal aku ialah berape umur aku sbenarnye......

situasi 1~
lokasi : mcd mines
kamariah : dol...aku nak tanye skit boleh?
aku : tanyelah (sambil celup fries dalam coke dan makan)
kamariah : herm..hermm...aku seganlah!
aku : tanyelah (sambil celup fries dalam coke dan makan lagi)
kamariah : berape ek umur ko?
aku : 19 tahun..nape?
kamariah : ish tipulah ko!aku xcaye!
aku : apsal lak?(lepas celup fries garu kat muke lak)
kamariah : sebab ko dah ade janggut.biasenye umur 19 tahun tak tumbuh janggut lagi!
aku : huh!~aku mengeluh.tak sangka pemikiran kamariah mcm tu skali..hahahah
aku pun terus celup fries dalam coke berulang2 sbagai tande bengang...

situasi 2~
lokasi : depan blok kolej
samsudin : hai dol...
aku : hai samsudin!
samsudin : berape ek umur ko?
aku terkedu sekejap sebab samsudin tibe2 tanye soalan mcm 2
aku : erm..19 tahun nape?
samsudin : ko tau ape perbezaan ko dgn jalan tar?
aku : ape die?
samsudin : takde bezanye!ko jgn nak berangan mude la.kalau muke penuh dgn !@$%$%..dah sah2 ko nampak tua...hahahahaha
samsudin terus ketawa tanpa henti.aku pun turut ketawa tanpa henti jugak.lagi kuat drp samsudin.aku pun tak tau kenape aku ketawa skuat itu..


situasi 3~
lokasi : rahsiaaaa....
natasya : hey dol!
aku : hey natasya!
natasya : hahahahahahahaha!!!!!!!!
aku : kenape natasya?
natasya : tak de ape2 dol.tibe2 jek tasya ketawa.kuat pulak 2..hahahahah!!!
aku : hahahahaah!!
natasya : berape umur dol?
aku : 22 tahun.(aku jawab dgn jujur)
natasya : tasya tak caye la..
aku : nape?
tasya : sebab muke dol nampak mude lagi.mcm baru pas ambik spm..
aku : aku pun sambung ketawa....hahahahaahh!!!


sebenarnye banyak je situasi orang2 sekeliling tanye pasal umur aku.tgk mood jugak.klu aku nak kenekan org yg tanye tu,aku tipulah umur aku.19 tahun kononnye.aku ingatkn klu cakap 19 tahun,orang tu boleh percayela sebab aku saje je nak rase mude.kalau ade orang pecaye yg aku 19 tahun,maknenye aku ni mmg nampak mude la..haha

umur ni sebenarnye tempoh mase kite hidup kat bumi ni.kdg2 kite tak sedar umur kite dah meningkat sebab sepanjang kite hidup dalam tempoh waktu umur tuh,kite bnyk melakukan perkare yg memberikan keseronokan kat dunia smate2.umur jgk tak boleh dijadikan tanda aras sama ada org tuh bagus ke tak.kdg2 org yg umur da meningkat jd hampeh sbb pengalamannye kosong.zero.elekkkk!!!itu adelah org yg malas!.org umur masih mude kdg2 bagus,sbb pengalamannye mantop,mangkreng,teguh!dan sebagainye dan org2 ni adelah dikalangn org yg rajin...

tak salah klu kite nak belagak mude.mcm aku slalu je belagak mude.bile aku begaul dengan kwn2 yg lebih mude dari aku,aku akan rse mude.sbb aku ikut care dorg.bile aku begaul dgn kwn2 yg sebaya ngn aku,aku akan rse sebaye dgn dorg.care tuh yg penting...yg penting kite hargailah perjalanan hidup kite.jgn sia2kan...
sekian terime kasih!

0 semut-semut: