Friday, January 21, 2011

PRESTIJ 2011

terime kasih saya ucapkan kpd abah,mak,opah,opah perak,along,uul,siti,ama,nain,nabila,wak sol,cik komeng,wak pandi,wak mi,wak tijah,wak kawok,wak bari,tanggo (kucing aku yg mati 10 tahun lepas), bojiaou (kucing aku yg mati tahun lepas lepas makan sulfur yg mak aku letak kt longkang rumah),sahabat2 yg tercinta,ex gf aku,kolej 13,dan juga watak2 dlam blog ni : samsudin,natasya,kartini,lelaki A,abg kaunter Precint Kopitiam dan last skali terime kasih bnyk2 kpd diri aku sendiri!

sebenarnye aku happy gile malam ni (sila abaikan skali lagi jam yg tertera kt bwh entri ni).sbb tuh aku nk share kegembiraan aku kt dlm blog epik nih.tahun ni aku dapat naib johan dalam kategori cerpen PRESTIJ.ape itu prestij anak2? Prestij tu adelah Pertandingan Penulisan Kreatif Inter Kolej..klu tgk gambar kt atas ni,plak naib johan yg lutsinar tuh.tahun lepas aku dpt tempat ketiga.ha..yg labu sayong kt tepi tuh sebenarnye ade penunggu yg duduk dlm tuh.saje aku bela.boring2 kt blik,aku main dgn die.hahaha!!mane ade!

tahun ni aku dapat buat cerpen ilham drp mak aku yg mengajar kt kawasan org asli.jd aku adaptasikannya dengan kehidupan harian dan semangat seorang pelajar universiti yg berketurunan org asli dalam membangunkan suku kaum die.berbanding tahun lepas,aku ilhamkan drp pengalaman aku sendiri mase aku buat amali lapangan menebang buluh kat kuala pilah.aku adaptasikan dengan kehidupan seorang pelajar universiti yg ada masalah kewangan dan die percaya terdapat satu rumpun buluh kat hujung kampung mempunyai banyak berlian.akhirnye tindakan die tu memakan diri...

macam tu lah lebih kurang citenye.aku nak post cerpen aku tuh kat sini macam panjang sgt.jd aku bersyukur sgt2 dan insyaallah aku akan terus menulis lg demi kepuasan diri aku sendiri..hahaha!

sekian dan terime kasih semua!!hidup pasa sanda!erk?

6 semut-semut:

misSbLurRy said...

wow cool

shahiryusoff said...

haha..thanks ya!!pas ni sy leh cite pasal awk lak..

shahiryusoff said...

tibe2 lak aku panggil ko awak ek anis..haha

Bally Da Shoe said...

TerbaEk!!

shahiryusoff said...

haha!thanks bro!

Imran nyambek said...

wow