Friday, December 3, 2010

kecewanya!

semalam aku dapat berita yang teramatlah buruk :

lelaki A : shahir,kau nak dengar cite best tak?
aku : apa dia?memanglah aku nak dengar kalau cite tu best.
lelaki A : kau tau, program mobiliti kite ke jepun ditangguhkan ke sem depan wok!pihak universiti sana yg mintak tangguh sebab dorang kan tengah cuti krismas sekarang.

aku terduduk melutut.sambil meraup muka dengan kedua-dua tangan.ape aku nak cakap dgn mak bapak aku ni.

lelaki A : sabarlah shahir.kite tetap pegi la.tapi sem depan.sabar ye.nanti aku belanje kau subway.haha!
aku : cite kau memang best lelaki A!kalah 2 alam.haha

sebenarnya aku dah agak dah pekara-pekara macam ni terjadi.kalau ikutkan jadual,program mobiliti tu start 19hb dis sampai 2 januari 2011.mak aku punyelah excited sampai satu kampung tau.tapi lg kesian lah dgn member aku,bapak die siap belikan anak die baju sejuk siap-siap.betapa seronoknya mak bapak nak tengok anak-anak die pegi oversea.

pada peringkat awal,paperwork tu dah diluluskan,tapi ditolak balik sebab bajet sorang dah melebihi 4 ribu dan tentatif program yg tak memenuhi garis panduan pusat antarabangsa.lepas tu ktorg edit balik paperwork tu dan diluluskan sepenuhnya tapi pihak universiti sane yg request utk ditangguhkan.tak pelah.peluang tu dah ade,cume masa je.cepat atau lambat.

tu la.orang-orang tua ade ckp.jgn excited sgt kalau dapat satu-satu perkara.nanti ble tak jadi,kite sndiri yg kecewa.

0 semut-semut: