Wednesday, November 24, 2010

yg mana satu ek?

Duduk kt umah mmbuatkan tangan aku ni gatal nk update blog je.ape yg aku terdetik ngade2 nk tulis dlm ni.yela,nk tulis kt diari aku rase mcm zaman purba lak.sbelum tido mesti ambik diari bwh bantal.pas 2 tulis smbil meniarap.gigit2 pen.pas 2 senyum2.pas 2 tbe2 lak kuar suare background.pas abis tulis,tutup buku pas 2 tetido...........klu aku buat mcm ni,cnfrm adik aku sendiri yg sepak2 aku..haha

Sbnrnya aku duk umah ni aku ambk peluang yg ade (selain aku mmg btl2 xde duit nk tanggung kos sara anak bini kt kolej 2..heee).aku berpikir.aku nk tetapkn keputusan yg terbaik utk diri aku jgk dan org sekeliling.cuti ni aku ade dua program MTM.program ni agak besarlah bg aku sbb aku bertindak sbg fasilitator dan timbalan pengarah.cuti ni jgk jabatan aku dlm MPP pun ade gerak keja yg perlu ktorg selesaikn.jadi aku kne pilih antara dua.aku xmampu weh nk pegang dua perkara secara serentak dlm satu mase.aku kne pikir diri aku jgk.aku xblh belagak mampu.sbb kesannnye nnti dtg balik kt aku jgk.sbb kate org, buatlah sedaya yg kau mampu.salah satu kelemahan aku la, aku ni xpenah mengatakan TIDAK pada satu2 pekara.ape yg aku dpt aku terime sume.bkn bermkne aku ni tamak.tp aku nk CUBA.tp klu kite nk cube sume perkara, sehinggakan diri sendiri yg dpt susah,aku rse tu bukan carenye.sbb tu kite mesti ade pilihan.aku belajar drp situ.

aku dah ade keputusannya.aku dah pun bgtau kt pengarah program MTM tu yg aku xjoin kedua2 program tu.sbb aku akn fokus sepenuhnya kt gerak keje MPP.posisi aku dlm mtm msh berbaki 1 sem je lg iaitu sem dpn.posisi aku dlm mpp akan tamat ujung sem ni.jd xsalah rsenye aku nk bg komitmen sepenuhnya dlm organisasi besar mcm mpp ni. lgpun cuti semester lepas aku lebih fokus kpd prog mtm,skrg tibe la msenye aku nk beralih ke mpp.pegang dua perkara smmgnya susah.kite kene pndai bahagikan masa utk bg komitmen.aku dah cube yg terbaik skali utk kedua2nye.aku menjd kedua2nye adalah di atas kepercayaan org.aku jd mpp adalah atas kepercayaan utk menang dlm proses pilihanraya.aku jd mtm atas kepecayaan pihak pengurusan kolej.jd amanah tu sememangnye berat dan aku perlu berlaku adil

mgkin bg org lain taklah seberat mane pilihan aku ni.tp bg aku ianya sememngnya sukar sbb aku seronok bekerja dlm kedua2 'keluarga' ni.aku hrp ape yg aku lakukan ini adlh terbaik bg diri aku dan org lain.

**ini hnya luahan rase.bkn bermkne aku ni org yg hebat k...haha

0 semut-semut: